Legitymacje

SKŁADANIE WNIOSKU O WYDANIE KARTY LEGITYMACJI WYŁĄCZENIE PO ZALOGOWANIU SIĘ DO mDORADCY

Finansowanie legitymacji doradcy podatkowego
Zgodnie z § 2 Uchwały nr 134/2009 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 18 maja 2009 r.w sprawie legitymacji doradcy podatkowego oraz przyjęcia Regulaminu wydawania, używania i posiadania legitymacji doradcy podatkowego, koszt wystawienia legitymacji doradcy podatkowego ponosi w całości osoba ubiegająca się o ten dokument.

Koszt wystawienia legitymacji doradcy podatkowego to 87,33 PLN brutto. Kwotę należy wpłacić na numer konta, który zostanie przesłany e-mailowo po złożeniu wniosku w panelu mDoradca. Fakturę VAT za legitymację wystawia pracownik biura KIDP świadczący pracę w Regionalnym Oddziale KIDP.

Informacje ogólne
Legitymacja doradcy podatkowego jest spersonalizowanym dokumentem ścisłego zarachowania, potwierdzającym przynależność osoby fizycznej do Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Każdy członek Izby, wpisany na listę doradców podatkowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym może uzyskać legitymację. Jej wystawcą jest Krajowa Izba Doradców Podatkowych, zgodnie z § 4 ust. 1 Statutu.

Sprawę wystawiania legitymacji reguluje obecnie uchwała nr 134/2009 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 18 maja 2009 r.

Legitymacja jest wydawana na wniosek doradcy podatkowego, który może z niej korzystać bezterminowo, z tym zastrzeżeniem, że może to się odbywać od chwili jej uzyskania do czasu utraty tytułu „doradcy podatkowego”. Legitymacje wystawiane przez KIDP posiadają wbudowany mikroprocesor kryptograficzny, który może stanowić bezpieczny nośnik certyfikatów elektronicznych i kluczy kryptograficznych.

  • Czym jest legitymacja doradcy podatkowego?
    Legitymacja doradcy podatkowego jest dokumentem ścisłego zarachowania potwierdzającym przynależność osoby uprawnionej do Krajowej Izby Doradców Podatkowych.
  • Jakie elementy zawiera legitymacja doradcy podatkowego?
    Legitymacja doradcy podatkowego zgodnie z Uchwałą nr 134/2009 Krajowej Rady Doradców Podatkowych z dnia 18 maja 2009 r. zawiera:
    - unikatowy numer legitymacji,
    - imię (imiona) i nazwisko doradcy podatkowego,
    - numer wpisu na listę doradców podatkowych,
    - fotografię doradcy podatkowego,
    - podpis doradcy podatkowego,
    - podpis Przewodniczącego KRDP,
    - datę wydania legitymacji,
    - adres URL KIDP www.kidp.pl,
    - logotyp Izby,
    - informację dla znalazcy o adresie zwrotu legitymacji.
  • W jakich przypadkach można posługiwać się legitymacją doradcy podatkowego?
    Osoba uprawniona może posługiwać się legitymacją doradcy podatkowego w każdym przypadku dokumentowania przez nią prawa do wykonywania zawodu doradcy podatkowego oraz używania podlegającego ochronie prawnej tytułu "doradca podatkowy", a w szczególności przy dokumentowaniu uprawnień do występowania w charakterze pełnomocnika w postępowaniu w zakresie sądowej kontroli decyzji administracyjnych oraz przed organami administracji publicznej w sprawach dotyczących obowiązków podatkowych. Legitymacja doradcy podatkowego jest dokumentem korporacyjnym, uzupełniającym w stosunku do dokumentów tożsamości wydawanych na podstawie odpowiednich przepisów.

Wymagane dokumenty
Do wniosku o wystawienie legitymacji doradca podatkowy załącza:
kserokopię dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość,
dowód uiszczenia opłaty za wytworzenie legitymacji,
fotografię o wymiarach 35x45 mm - z uwagi na technologię wytwarzania legitymacji zdjęcie musi być dostarczone w formie cyfrowej.
w przypadku wnioskowania o kartę legitymacji wraz z certyfikatem podpisu elektronicznego - drugi dokument ze zdjęciem (zgodnie z polityką certyfikacyjną PWPW S.A.)

 Wymagania dla zdjęć i skanów podpisów do legitymacji

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.